one day/reckoning song.

Hepp hepp. Denna vecka har jag mer eller mindre varit gräsänka. Karln har tagit på sig jobb uppöver öronen för att kunna sponsra Asien-resan så jag har knappt sett honom sen i söndags. Nu klagar jag ju såklart inte även om jag kan få lite dåligt samvete för att inte jag lyckas dra in lika många timmar och slantar till reskontot. Och jag uppskattar ju faktiskt lite egen-tid ibland men för att det inte ska bli för mycket och jag istället blir uttråkad, vilket är rena rama döden (en trött fast rastlös och uttråkad Mika vill ingen råka ut för) försöker jag hålla mig sysselsatt med att stöka undan lite här hemma, kolla in alla chicflicks han skulle vägra och laga mat. Kanske kollar jag in en deckare eller två med svärmodern eller bakar en liten kaka också. Allt så att jag kan står där med armarna öppna och överösa karlsloken med kärlek när han ramlar in genom dörren på kvällskvisten. Ikväll blir det hans engelska favorit, bangers and mash - korv och potatismos. Ni hör ju!! Jag och potatismos. Här snackar vi uppoffringar som inte är utav denna värld. 
 
Nu är det hög tid att gå ut och mörda mina rastlösa ben och insupa ett stycke friskt luft. Detta gör jag just nu helst med denna sköna melodi i öronen. Hej!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh!! Ja vill ha mash!!! :D

Svar: haha!! om ni kommer hit i dec så ska jag bjuda på mash i stora lass ;)
mikapaulsson.blogg.se

2012-10-19 @ 12:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0