life is goooood.

 
 
 
 
 
Sweet baby Jesus, vilken helg!! Danny Boy fyllde år och det tyckte jag vi lyckades fira med bravur. I fredags drog vi på oss finstassen och mötte upp med Daisy och co på Brighton Ballrooms för trerätters och burlesk show. Vi drog oss hem relativt tidigt för att hålla oss fräscha inför lördagens festligheter. Särskilt fräsch vet jag inte om jag kände mig när jag vaknade dock. Fragment av flatliner-shots flimrade förbi i skallen men det var bara att skaka av sig och välkomna hela stora familjen som kom hit för att gratta, sjunga och äta tårta. På kvällskvisten smet vi ut igen. Denna gång för att möta upp mina chefer på Riddle and Finns, en av de bästa champagne-barer och fiskrestauranger på sydkusten. Och vi blev inte besvikna. Pilgrimsmusslor som smälte i munnen och så njöt vi av engelskt vin från Plumpton. Mmmm mmm mmmm!! Som om detta inte vore nog av lyx för en helg hade jag bokat en vinprovning som present till min lilla darling. Så igår eftermiddag intog vi Ten Green Bottles för en nästan tre timmar lång vinlektion med trevliga Sam från Sydafrika. Det bjöds på getost, torkat kött och åtta olika viner. Tre vita, ett rosé och fyra röda magiska blandningar. Som de gamla pensionärer vi är tyckte vi det var supertrevligt. Så himla trevligt att vi bokade in oss för nästa tasting i november. Då är det franska druvor som står på schemat. Tres bien!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0