shortsbygge på köksbänken.



Fy och tve. Idag ska jag berätta för er, var jag och vädergudarna inte riktigt på samma sida (den här så kallade bloggen har blivit mer av en väderleksrapport, jag vet.) Men det kära vädret påverkar ju så mycket mer än man tror. Nåväl, när jag steg upp i morse sken alltså solen ett par värmande och uppiggande strålar genom köksfönstret så eftersom jag oftast jobbar kortdag på onsdagar tog jag och packade väskan med alla strandsaker. Textade Daisy om att mötas upp vid 12.30 och hurtbullade mig iväg till jobbet. Men så när jag närmade mig stadskärnan och havet kunde jag se hur molnen bolmade in likt rök från en gigantisk brand. 10 minuter senare låg dimman tät och det kändes som att vi var bosatt i en spökstad. Och där låg den. Dimman. Hela dagen!! Så strandhäng fick bli utbytt mot kafferep och croissanter på ett chict litet kafé. Inte heller fy skam i och för sig. Men tack vare avsaknaden av sol blev det efter ett tag lite nippy (jag älskar det här uttrycket, bröstvårtigt, haha!!) och vi skiljdes åt. Solen har tack och lov tittat fram igen men jag trotsar och bygger shorts inne istället. Och lyssnar på Nero, snaaaart är det lördag. Karln min jobbar fortfarande. Han bara jobbar och jobbar och jobbar. Tänkte visa min uppskattning på hederligt husmodersvis med rykande färsk mat och en massagekupong när han kommer hem. Hej!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej love! Du är så fin och bra :-) Sorry att jag inte hört av mig angående att jag ville ta med jesper och hälsa på..han har så svårt att få tummen UR och bestämma sig hur han vill göra..men jag kanske kan följa med tjejerna nångåg när dom hälsar på! Kram ❤

2012-05-30 @ 22:40:01
URL: http://joanies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0