lu lu's leaving do.









Allra sötaste Lucy blev jättechockad men såklart glad över det lilla kalaset vi styrt upp för hennes skull igår. Jag förstår precis hur hon känner. Superglad över att få åka och träffa sin pojkvän som hon inte träffat på svinlänge, exalterad över nya äventyr och vad framtiden kommer bjuda på men också ledsen över att lämna tryggheten i vänner och familj på hemmaplan. Nu har ju jag dock turen att bara ha två timmars flyg till mina rötter istället för ett helt dygn. Hemlängtan kommer och går i vågor och så kommer det nog alltid att vara. Men det är mest människor jag saknar, inte själva Sverige eller Stockholm. Kanske lite på vintern då jag vill ha snö. Men under sommarhalvåret är Brighton himmelen på jorden och det tänkte jag gå och ta vara på nu. 26 grader varmt och klarblå himmel. Dags att plocka fram kokosoljan och steka lite!! En annan som ska ut och steka idag är min fantastiska syster. Hon flyger nämligen till Tyskland ikväll och ska hänga med Jan Tops, före detta världsmästare i hoppning, i en vecka!! Åh, jag blir helt stolt och varm i storasyster-hjärtat mitt.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0