happy mondays.

Aaaahhh!! Jag tror bestämt det är måndag. Klev just på bussen till jobbet och fick ett väldigt abrupt uppvaknande från min avslappnade helgdimma. Bussen är översvämmad med högljudda barn och fyra ännu mer högljudda tanter till lärare. Jag roffade åt mig en liten plats längst fram på övervåningen och är nu helt instängd. Tack och lov hade jag med mig hörlurarna så jag har fina toner från Ben Howard i mina öron som förhindrar mig från att förvandlas till Hulken. Helgen var en upptagen sådan. Fotbollsförlusten i fredags slog mig hårdare än vad jag trodde den skulle göra. Innan matchen deklarerade jag att det är töntigt att gråta över fotboll. Men sen när jag stod där som enda svensk och England bombarderar in 1-0 så trillade det allt en patriotisk liten tår ner för min kind. När Mellberg sedan köttar in 2-1 för Sverige var jag betydligt gladare och hoppade runt med mitt ölglas och jublade. Detta välkomnades med arga vrål om att jag kunde gå ut från ett par karlar. Men i slutändan vann ju de stolta engelsmännen och allt var frid och fröjd. Under resten av helgen slavade vi i vårt blivande rum som nu är inflyttningsklart. Idag ska det inhandlas gardiner och packas och i morgon åker vi till London. Woop!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0