dan före dan, före dan, före doppardan.

 
Ja hörreni, då var det bara TRE NÄTTER kvar till julafton och vi går in i den sista månaden av väntan till vår resa. Jag vet inte om jag klarar av all denna excitement. Jag fullständigt bubblar och räknar varje minut, men jag har försökt att dela upp det lite. Så nu fokuserar jag ju såklart på julafton och allt det mysiga med det. Och sen kommer nyår och partaj i finkostymen. Efter det vet jag inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Finns risk för tre sömnlösa veckor. Men först var det att vänta på tomten ja. Planen för dessa tre dagar ser ut ungefär såhär. Fredag: handla all julmat, göra gravad lax, ta hand om karln som varit till tandläkaren och möblerat om i munnen. Lördag: rulla köttbullar, baka pepparkaksmuffins, avnjuta en av fem IKEA-julmustflaskor jag har kvar, gratinera julskinka. Söndag: tända fjärde adventsljuset med tillhörande glädjedans, julbada och skrubba, invänta syrran, hoppa ner i julkostymen och bege oss till stan för att fira att karln äntligen fått lite jullov och byta julklappar och utbringa skålar med vänner och bekanta. Klara, färdiga, kööör!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0