AMSTERDAM.





























Wooow. Amsterdam, vilket ställe. Ingenting makes sense här. Som ni kanske ser i mina bilder. Haha. Bilderna ser väldigt random ut nu när jag har radat upp dem här. Men det är inte mitt fel. Om det nu är fel. Det är Amsterdam som är random. Ena sekunden ser man fina kanaler och träskor, sen vänder man på huvudet 180 grader och ser en Tintin som håller på att röka ner sig eller en man helt klädd i guld. Överallt finns coffeeshops där man spliffar hejvilt och dricker mint-te. Allt är lite konstigt men otroligt fascinerande i den här lilla staden. Folk cyklar också överallt. Och då menar jag att ALLA cyklar. De har små lådor på cyklarna där de trycker ner barn, hundar, mat osv. Och husen är så smala att de har krokar längst upp på varje hus för att kunna skeppa in möbler osv. Mycket konstigt. Men fint. Vet inte om jag sett en sån fin stad förrut. Själva kärnan är omringad av kanaler efter kanaler. Vilket också gör att allt ser likadant ut och man tappar bort sig på två sekunder. Men fint är det. Konstigt men fint. Det är Amsterdam det. PUSS!!



Kommentarer
Postat av: Cleveland Brown

http://www.youtube.com/watch?v=akvu1AOnUIw&ob=av2e



Think someone was ;-)

2011-11-15 @ 00:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0