dagens svenska lektion.

Den svenska nationaldagen gömmer sig runt hörnet så jag tycker att det är hög tid att Danny lär sig en liten sång. Detta får bli dagens svenska lektion.

The Swedish National Anthem:


Du gamla, du fria, du fjällhöga Nord,
Du tysta, du glädjerika sköna!
Jag hälsar dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, din himmel, dina ängder gröna.
Din sol, din himmel, dina ängder gröna.


Du tronar på minnen från fornstora da'r,
då ärat ditt namn flög över jorden.
Jag vet att du är och du blir, vad du var.
Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden.

--------------------------------------------------------

You ancient, free and mountainous North,
Of quiet, joyful beauty,
I greet you, loveliest land on earth,
Your sun, your sky, your green meadows.
Your sun, your sky, your green meadows.


You are throned on memories of olden days
When the honour of your name spread over the earth.
I know that you are and will remain what you were.
Oh, I want to live, I want to die in the North!
Oh, I want to live, I want to die in the North!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0