tuesday.

Dags för ny update på läget här i England.

Vi börjar med vädret. Efter en veckas solsken och värme vaknade jag idag upp till ett relativt grått och blött Mile Oak. Väderrapporten ger regn i två dagar men 17 grader på lördag. Så all is well. Paul, Louise och Trinity åkte tillbaka till Sverige igår så jag trodde jag skulle vakna upp till ett tyst hus idag. Men icke. Kidsen var hemma från skolan idag så de hälsade på Nanna och mig. Harry var som eld och lågor över sitt nya Star Wars-spel. Jag lyckades hjälpa honom genom en bana så nu är vi bästa vänner! Och jag är ca 7 miljoner fakta om Star Wars rikare. Ellie pysslade på med sina teckningar och tog i vanlig ordning en rad fina bilder med min telefon. Dan the man jobbar för allt vad han är värd. Han har privatjobb inbokat varje kväll den här veckan. Ledig dag på lördag men jobbar heldag söndag. Det trillade in två nya Guitar Hero-spel med posten idag så jag hoppas det blir lite rock ikväll. American Express har inte behagat att ringa ännu så väntan fortsätter. Inget nytt på lägenhetsfronten än så länge heller. Vår soffa dök dock upp igår. Eftersom vi fortfarande inte fått tillträde till lägenheten så fick de leverera soffan hit. Vi har fått knöla in den på några lediga kvadratmeter i Iris vardagsrum. Finns det hjärterum så finns det stjärterum. That's it for now. Nu ska jag dra på mig förklädet och trolla ihop en äppelkaka.

     

Lämnar man telefonen framme kan man få ett par överaskningar. Jag fick 73 av dessa överraskningar idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0