mitt livs kortaste karriär.

Ja, hujedamej. Här var man lovad en heltidstjänst måndag-fredag med någon enstaka helg här och där. Och vad fick man? En ilsk liten polska efter sig när jag förklarade att jag varken kan jobba varenda lördag och söndag eller överleva på 40 timmar i månaden. Under intervjun frågade de nämligen om jag var flexibel och kunde tänka mig att täcka upp en helgdag eller två per månad. Självklart, var mitt svar. Men så i morse kom det fram att det de egentligen letat efter var någon som i princip bara skulle jobba helger, och vara ledig under veckan. Så jag packade ihop min pinaler och stegade ut därifrån. Tillbaka på ruta ett när det gäller jobb med andra ord. Som om inte det vore nog med tråkigheter för en helg så har vi fått reda på att vårt inflyttningsdatum blivit skjutet på framtiden. När det blir får vi se. MEN, allt är inte pest. Nu hinner vi förbereda oss lite mer och förhoppningsvis hinner jag få ett nytt (seriöst) jobb innan det blir dags. Och så var det ju lördag idag, så när jag kom hem var de två små solstrålarna Harry och Ellie här. Vi har kollat på Star Wars, spelat Star Wars, pratat om Star Wars. Spelat bingo och lärt oss spanska med Dora - the explorer. Ellie passade på att ta lite bilder med min telefon:

    

  

I morgon är det söndag. Och söndag betyder STEK, tror det bjuds på lamm. Och någon slags rugbymatch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0