lätt och lagom.

Idag har det varit vad man kan kalla en lagom lördag. Ingen hemsk bakfylla att handskas med. Lagomt mycket på schemat. Lagomt varmt. Och så vidare. Det enda som inte varit lagom är sömnen. Danny vaknade nämligen kl 7. Han var dock barmhärtig nog att pilla på sin telefon en timme innan han väckte mig. Vi lirade lite Guitar Hero och vips så trillade kidsen in. Vi överraskade Harry med det nya Star Wars-spelet så han var nöjd och belåten i ett par timmar. Jag och Ellie gungade, ritade och lekte mamma, pappa, barn i trädgården. Jag insisterade på att leka barn så jag kunde låtsas sova lite. Sedan var det dags för fotboll. Wales-England. Kom just på en till sak som inte var lagom. Matchen. Den var tråkig. Och nu poppade det upp ännu en olagom sak. Maten!! Paul fixade en superb roast dinner med pepparrotssås. Kevin har poppat in och nu sitter vi här, halvvägs in i en flaska rött, och väntar på Danny som gett sig ut för att hyra ett nytt spel. Det var allt för idag. En relativt lagom rapport må jag säga. I morgon väntar barbeque hos Will och Tina. God afton!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0