ett månvarv.

Ja hörrni gott folk!! Idag, nästan precis på klockslaget, har jag varit här i en hel månad.
Hitills har jag:

- lärt mig att hitta både till fots och med buss i stan
- lärt mig att älska sunday roast and pudding
- lärt mig att vara jätte-super-artig
- lärt mig en massa nya ord och uttryck
- lärt mig att man inte ska cykla efter 10 pints
- blivit anställd två gånger och fått åtta jobberbjudanden


MEN jag har inte riktigt:

- lärt mig att titta åt rätt håll när jag korsar vägen
- definitivt inte lärt mig att hålla balansen på övre däcket på bussen, men jag tror inte någon kan lära dig det.



Jag har också insett hur glad jag är över att vara här. Älskar staden och alla människor omkring mig och skulle inte byta det mot något annat. Nu längtar jag bara efter att få visa mina nära och kära hemifrån hur jag har det! Puss och kram!!


Kommentarer
Postat av: Anton Awesome

Förstår inte riktigt ditt problem med att "titta åt rätt håll" när du korsar vägen?

Jag blev lärd att titta åt bägge håll? Finns inte så många "håll" kvar då eller? Du kanske går sidledes när du korsar vägen? :o

2011-03-23 @ 07:20:46
Postat av: mika

du kanske har missat att de fortfarande kör på vänster sida här. och mycket hinner hända om man kollar åt fel håll och börjar gå.

2011-03-23 @ 11:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0