beach 2011.



Nu mina kära kamrater. Nu är det dags att bli en av alla sportiga engelsmän. Ja, det finns faktiskt sådana. Här i Brighton kryllar det av hurtbullar som motionerar längs stranden. Så fort solen tittar fram får man slå sig fram bland motinärer i alla åldrar med matchande spandexbrallor och sportiga vattenflaskor man kan hänga runt armen längs the seafront. Jag tänkte att det är bäst att mjukstarta lite här hemma i Mile Oak, efter sjukdom och diverse cykelrelaterade skador. Axeln är åter på plats och redo för att misshandlas lite igen. Så idag tog jag med mig Toby the dog, som numera också är inskriven på mitt bootcamp, på en timmes promenad. Upp och ned, kors och tvärs över backarna i dalen. Den stackars lilla hunden var mer död än levande när vi kom tillbaka. Han tog en tupplur medan jag byggde om vårat rum till ett pittoreskt litet gym där det bjöds på benböj, crunches, viktlyftning och armhävningar a la G.I Jane. Så snart vi flyttar in i lägenheten kommer en yogastudio att anläggas och jag kommer garanterat så småningom införskaffa en sportig vattenflaska att hänga runt armen och joina alla galningar nere på strandpromenaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0