kameleont-mika.

Jag har blivit smittad. Infected. Av det engelska språket. I natt så drömde jag till och med på engelska. Om regn. Och fröken Löfgren. Och pappa Löfgren. Konstigt var det. Very weird!! Innan jag somnade kom jag på mig själv med att tänka ut vilka kläder att ha idag (vilket jag alltid gör) men även detta gjorde jag på svengelska. "What should I wear i morgon?! The purple hoodie och ett pair of jeans? No, I think I want to wear a pair of leggings and my Uggs. In case it's not too varmt ute, cause I don't wanna show up at work with sweaty fötter. But are sooo comfortable. Very sköna! Varför är det this varm out already? I don't want plusgrader in Åre nästa vecka. Bla bla bla. osv." Nu ska jag dricka lite kaffe och hoppas att hjärnan ställer in sig på svenska för dagen. Blir så krångligt att förklara saker på jobbet annars. Bye bye. Hej då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0