det är kul att spara pengar.

Det är kul att spara pengar. Det är kul att spara pengar. Det är kul att spara pengar. 

Detta är numera mitt mantra. Om jag bara upprepar det nog många gånger så kanske det faktiskt blir kul att spara pengar. Ledig dag idag och jag har stängt in mig hemma för att inte råka gå förbi en skorea eller något annat farligt. Lite skämt åsido dock. Faktum är att mina halsmandlar bestämt sig för att bli size limefrukter istället så jag är delvis instängd hemma för att kurera mig också. Men all is well, pengar bör rulla in som de ska, det går bra nu. Fick dubbelpass på jobbet i morgon, och resten av veckan om jag vill. Så nu hoppas jag bara att min hals suger åt sig av de godartade vitaminer jag matat den med idag! Och det här med att spara pengar har redan gått över förväntan. Denna månad har jag redan lyckats lägga undan till soffan vi vill köpa till lägenheten i England. Så nu sitter jag och gnider fingrarna likt Mr. Burns i väntan på nästa lönespecifikation för att se hur mycket kulor som rullar in denna månad. Att sitta inne en dag kan också betyda att man lär sig massor. Jag har plöjt igenom två säsonger av The Inbetweeners och lärt mig massor av användbara svordomar och dylikt på brittisk engelska, jag har hunnit bli beroende av ett spel på telefonen - Fruit Ninja. Sjukt farligt!! Och så har jag lagat lasagne. That's it for now!




Ses om tre dagar darling!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

<3 Vet du en konstig sak? Även om vi inte ses speciellt ofta, typ aldrig och pratar i telefon lika ofta så känns det lite i mitt arma hjärta att du ska flytta ännu längre ifrån mig! MEN jag är hur glad som helst för din skull :) <3

2011-01-11 @ 19:09:29
URL: http://joanies.blogg.se/
Postat av: mika p

det sköna med dig johanna, är att du är en sådan vän som man bara har, du bara finns där!! vi behöver inte höras på hundra år men när vi ses är allt som det var på jönssonligan-tiden. om ni blir sugna att komma till england och dricka öl som barbarer är det bara att ringa!! <3

2011-01-11 @ 22:25:34
URL: http://mikapaulsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0