freeeeedag.

Woop woop. Det är fredag igen. Och i detta fall betyder det Fajita Friday!! Kylskåpet är laddat med finfina paprikor, chillies och kyckling som Danny ska utföra sin magi på. Jag tänkte mest utföra trick på den iskalla ölen och få den att försvinna illa kvickt. Tänkte även baka lite mera kakor då mina svenska juveler verkar gå ner som a treat här. Sprang en sväng på stan idag och hittade vanlig, normal, ljus sirap. Hallelujah. Har hitills bara sett canadian maple syryp - bläää - överallt. Men nu ser det alltså ut som att vi får både knäck och bondkakor till jul. Då Paul och Louise och lilla Trinity kommer över nästa vecka så tänkte vi ha ett svenskt julbord på lördagkväll och sen går vi all in med engelsk jul den 25:e. Enligt engelska regler öppnar man inga paket förrän den 25:e, vilket låter otroligt dumt. Så jag tänkte minsann smyga in ett förslag om att få dyka ner i presentpåsen på vår svenska julafton!! I morgon väntar en helt vanlig lördag, med sovmorgon och hela köret. Inget extrajobb i sikte så vi ska bara njuta av att käka frulle tillsammans, koka kaffe och kolla på frukost-tv. Kidsen ramlar in vid 11-snåret och jag hoppas på en riktig filmdag, får se om vi lyckas komma undan dessa lego-tv-spel. Och på söndag ska vi armbåga oss fram bland alla galna julklappsshoppare. Wish me luck. Trevlig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0