pride.



Woop, fredag igen!! Och det är fullknökat med folk i stan, för det är inte början på vilken helg som helst. Pride-festivalen har nämligen anlänt till Brighton. Vart än man vänder sig ser man regnbågsfärgade flaggor och kärleksfulla par. I love it!! På väg till jobbet i morse såg jag en man in his fifty's med färgglada, rosa cowboyboots på fötterna och kom på mig själv med att inte ens tycka det var ett uns konstigt. Här får man se ut och bete sig som man vill, precis som det ska vara. Morgondagens stora festligheter tar plats i Preston Park så vägen upp till oss är helt avstängd. Det lär bli ett äventyr att ta sig till Mile Oak för en dag med svärmor och kidsen men jag hoppas få se en glimt av paraden. Och jag håller tummarna för att regnet håller sig borta så vi kan joina folket med ett par drinkar längs stranden framåt kvällskvisten. Puss!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0