bildbomb.

 

 




  



 



 
 

 



Då var det måndag igen och ännu en helg har susat förbi. Planerna jag skrev om i fredags blev inte direkt följda till punkt och prickat men oj vilken bra helg det blev ändå. Jag bara älskar spontaniteten här!! Fredagen blev ungefär som vi tänkt oss. Mötte upp Dan i stan, käkade finfin lunch på The White Rabbit. Smoked salmon and cream cheese bagel. Sen åkte vi hem och nördade loss med Blur, ett nytt bilspel. Beställde hem en Jalfrezi och chillade. I lördags tog vi med oss de två små och åkte in till stan. Plockade upp lite Uncle Sam's på vägen ner till stranden och lunchade där. Kidsen sprang av sig lite i lekparken och sedan åkte vi hem för att ta med oss Toby och spela lite fotboll. När ungarna åkt blev det ett snabbt bad och ombyte. In till stan igen. Vi började med en flaska vin på Tin Drum i Hove. £14 för en flarra. Man behöver inga förfester i detta land. Det är bara att köra all in på puben. Vi fortsatte till La Tasca där jag äntligen fick mina tapas. Och en flaska Faustino 1998. Den satt som en smäck vill jag lova. Och maten var gudomlig. Med en nota på £58 för två!! Varav 30 var vinflaskan. Jag kan inte sluta förvånas över hur billigt det är här. Ungefär här var det tänkt att vi skulle åka hem men vi drog till Heist där Mikey, Phil och Alex var istället. Skuttade runt till drum n' bass och svalkade oss med Corona inpå småtimmarna. Gårdagens roast-dejt uteblev då alla inblandade var en gnutta bakis. Så vi stannade hemma, nördade lite mer tv-spel, stekte våra skinn i solen och lagade chilli dogs istället. Råkade däcka i sängen vid 19-tiden. Så slutet gott, allting gott. Nu ska jag käka lite frunch och sedan blir det nog en runda med löparskorna. Termometern står på 18 grader men solen gömmer sig bakom pyttesmå disiga moln så jag tror det blir timeout från sololjan idag. Adjö!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0