my goood.

SL - Stockholms lokaltrafik. Vilket kaos. Inga förseningar eller inställda tåg eller så. Kaoset orsakades idag av ingen mindre än mig själv. Mika Virvelvinden Paulsson. Först var jag på väg att springa över Elisabeth Tarras Wahlberg, ni vet hon kungliga-nånting-tanten med silverhår. Hon råkade stå i vägen vid St Eriksplan när jag insåg att mitt tåg var på väg in på perrongen. I samma veva som jag skulle ursäkta mig för att nästan ha lämnat klackmärken på hennes fina skinnskor tappar jag såklart mitt SL-kort. När jag böjer mig ner för att plocka upp kortet ser jag i ögonvrån att tåget stannat. Jag springer därifrån, fortfarande med böjd rygg efter att ha tagit upp kortet, utan att ursäkta mig. Förlåt Elisabeth. När jag väl hittat ett ledigt säte sätter jag mig ner med mitt söta pannband på sned och lyfter blicken mot personen mitt emot. Det var en väldigt spännande människa. Hennes utseende och blandning av olika stilar underhöll mig ända till hon klev av vid Brommaplan. Hon hade jättestort rött hår, ett sött pannband med en stor rosett vid pannan, ovanpå detta hade hon stora hörlurar (sådana där jättestora som man har när man spelar dator). Allt detta hade hon toppat med en pälsmössa. Och en nosring. Och inte att förglömma, en röd hindu-prick i pannan. Jag behöver nog inte berätta om mina svårigheter att sluta stirra. Jag vet att det inte är artigt. Förlåt till dig med. När jag slutligen kommer fram till Råcksta bestämde jag mig för att gå de två busstationer istället för att ställa till med kaos ombord på bussen också. Här blir jag mött av en kille som frågar efter vägen. Jag visste inte riktigt vart han skulle men pekade åt ett håll bara för att få komma hem. Förlåt till dig också, hoppas du hittade fram!! Ja, gott folk. Det var min eftermiddag det. Nu ska jag bada, dricka glögg och invänta min man för msn-dejt. Om en vecka blir det riktig dejt med massor av lyx.


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja du mika virvelvinden paulsson.. duär jur SKÖN!!! :)

2010-10-29 @ 12:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0