konsten att brusa upp.



Jag har ett osunt förhållande till mat. Speciellt frukost. Utan frukost kan jag lika gärna kasta in handduken direkt. Skulle jag tvingas ut på gatan utan frukost i kroppen är jag nog den sista människan man vill möta eller prata med. Just idag ville jag ha havregrynsgröt med lingon och mjölk. Det var det sista jag tänkte på innan jag somnade igår. MEN VAD HÄNDER?! Jo, min lillebror har brutit mot den oskrivna lagen om att ta den sista mjölken!! Redan här började jag brusa upp lite smått. Men så kom jag att tänka på en hyffsad backup-plan. Yoghurt med müsli. VAD TROR NI HÄNDER DÅ?! Jo, min käre bror har ställt ut yoghurten på diskbänken i tron om att den var gammal, vilket den inte var. Så nu, efter 4 timmar i solen, innehåller den mer bakterier än mjölkämnen. Jag inser att det enda jag kan förtära till frukost är en banan och en kopp te. Här rinner bägaren över och jag blir nästan lite arg. Jag brusar upp på riktigt. Muttrar och rotar runt i skafferiet. Hittade två knäckebrödmackor som plåster på såren. Så nu sitter jag här i soffan, hyffsat mätt och belåten och funderar över mitt beteende. Så mycket ilska på så kort tid, i onödan egentligen. Men det är väl så jag fungerar. Jag blir väldigt arg, väldigt fort men bara en kort stund.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag ser framför mig att du går runt som lasse kongo när du är lite förbittrad på morgonen.

2010-05-05 @ 11:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0