jag har köpt mig en akustisk gitarr.

Ja, tänk för att det har jag. Padi roffade åt sig den och spräckte oskulden. Sweet sweet love. Tänkte ligga i hårdträning nu så det blir stämning på väg mot sommarens festivaler. Hela projektet är väldigt spännande då jag inte ens vet hur man stämmer den. Men jag hoppas att gamla kunskaper ska hoppa fram igen. Spelade ju elgitarr på skolavslutning för sisådär 10 år sen. Har plinkat ett litet tag nu och tycker väl att det låter någorlunda stämt. Så nu är det väl bara att börja nöta lite ackord. Har hittat en sida på nätet (gitarrkurser.net) där en fin liten pöjk guidar en igenom det hela. Min första riktiga låt ska tydligen bli Mmm mmm mmm mmm med Crash test dummies. Det ni. Det är min fredagkväll.











Kommentarer
Postat av: Anton Awesome

Chordie.com kan du surfa in på annars! Jättebra sida ;)

2010-05-08 @ 10:57:49
URL: http://antonawesome.blogg.se/
Postat av: Lindaa

Ääntligen elr?? ;)

2010-05-08 @ 15:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0