helgen lider mot sitt slut.



Så här ser man ut på en söndag i Högdalen.

Mina förväntningar angående helgen infriades. Startade lördagen med gym och magpasset gud glömde. Jag fick inte andas på 30 minuter då instruktören tuktade mig ordentligt. Sen kom tre jämtlandsdamer hit på fika. En var full, det var kul. Matade sällskapet med kaffe, bullar och Dooleys. Matilda bestämde sig för att stanna och festa till det lite. Så vi förflyttade oss till Högdalen för att väcka våra 150 år gamla finlands-båt-bakis fruar. Matade dem med lite fisk och vin, sen var åtminstone en av dem på banan. Lillemor beslöt sig för att kasta in handduken men fröken Karlstedt bjöd på turkisk peppar och luftgitarr. Vi beslutade oss för att dra oss in mot stan för lite lördags-stuff och hamnade på Lemon Bar. Kul ställe med en Günther-tavla på väggen. Det måste ha varit ett helt basketlag på det där dansgolvet. Jag har aldrig sett så många långa karlar på ett och samma ställe. Till och med jag fick tänja på nackmusklerna och titta uppåt för en gångs skull. Det blev en mycket roande afton som slutade med trippelsked i Highvalley.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0