östersund

Jag överlevde tågresan med södra Sveriges alla femåringar igår. Men det var knappt. En trött Mika hittar en egen liten kupé att sitta i och slår sig till ro. Hon somnar. Och när hon vaknar står en snorig unge framför henne och berättar att han minsann också ville smaka på min juice. Han läspade också. Som att inte detta vore nog så stannade tåget i Bräcke pga elfel så vi fick åka de sista 10 milen i buss. Trött Mika plus alldeles för många snorungar i buss är inte en vacker syn. Men men, jag kom ju fram och har fått klämma lite på pappa, syrran och Linda! Systrarna Snygg gjorde succé på krogen. Vi gjorde Östersund så osäkert som det gick och det var roligt! Idag skiner solen och fåglarna sjunger. Jag ska försöka samla ihop alla mina små kycklingungar för en korvgrillningsdejt på Storsjön med Tomas Wassberg i bakgrunden. Sen rullar jag vidare mot Åre och nya bravader. Hej!

Kommentarer
Postat av: littlemother

jag hade klivit av tåget och krävt SJ på ersättning för psykiskt lidande. läspade den verkligen också? usch

2010-03-14 @ 10:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0