titt-ut



Larmet slog 06.45 idag MEN jag hade inte mage att vara bitter över detta faktum särskilt länge denna morgon. För i samma stund som jag står och häller upp dagens frukost hör jag ett svagt titt-ut, titt-ut, titt-ut. Hjärnkontoret sätter igång att jobba. Vad fan var det där? Funderar och funderar. Hmm, det är den 15e januari idag. Det kan ju inte vara en fågel som kvittrar? Men jorå!! Det var det! Här nere lever de tydligen året runt. Hemma i Östersund flyr de fältet redan på hösten. Slog ett öga på termometern också. - 2 grader och rimfrosten blänker gnistrande vacker. Så denna morgon kan jag helt enkelt inte vara bitter för att behöva kliva upp innan 09.00. Fåglarna kvittrar ju ffs. Om det är någon som undrar vad det är för fågel så är det en talgoxe. Det är bara de som låter titt-ut, titt-ut, titt-ut. Det lärde vår biologilärare oss på högstadiet minsann. Tack Anna!! Nu sparkar vi igång sista arbetsdagen för den här veckan. High five!!


Kommentarer
Postat av: lindaa

Taaaack Anna Undin.. tack... för allt du givit oss.. alla SKRATT....=)

2010-01-15 @ 19:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0