jag är snäll

Dagens goda gärning:
Gammal dam tappar sina vantar på golvet inne på köpcentret. Inte en jävel bryr sig, förutom en liten Mika som kommer springandes i motsatt riktning. Jag hejdar den söta lilla damen och pekar på hennes vantar på golvet. Hennes ansikte sprack upp i ett stort tacksamt leende och hon drog iväg en tack-ramsa på finska. Jag förstod inte ett ord men blev glad och kände mig duktig. Det är det lilla som gör det!

Jobbet gick bra. Morbergade ihop en köttfärslimpa och potatismos, dansade lite och delade ut fotbad. Tiden bara flög iväg. Nu sitter jag hemma i soffan och kikar på lite OS. Blir en film nu och sen är det dags för sängen. I morgon väntar möte och mer arbete.


Kommentarer
Postat av: Lindaa

Bra gjort.. gjorde faktiskt likadant i förra veckan :) Tur att sånna som vi finns babe..

2010-02-23 @ 13:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0