BRRR!!!

   

Ååååårhundradets kaaallaste natt, som Rudolf skulle ha sagt. Vad gör Mika då?! Jo, hon blir utelåst. Eller ja, jag hade ju med mig en nyckel. Men det var tydligen den till grovsoprummet. Så där stod jag i -21 grader med en död telefon och en nyckel som inte fungerade. Sprang på en granne som var ute och letade sin katt och denne snälla själ lånade ut sin telefon. Ringde pappa och Pontus då jag inte kommer ihåg mammas nummer. Ingen lycka där då pappa inte hade någon display för att se numret till henne och brorsans telefon var på väg att dö. Det var bara att hålla tummarna för att någon av dem fick tag på mor. En halvtimme gick utan att någon dörr öppnades. Som tur var kom en granne från porten mitt emot och erbjöd mig att vänta där inne och låna hans telefon. Ringer syrran, som säger att mammas telefon är avstängd. Ber henne fortsätta ringa i fall mamma skulle börja undra vart jag var och sätta på den. Smart som Marielle är skrev hon ett meddelande på Facebook och vips så kom mamma nedåkandes med hissen. Pjuuuh!! Slutet gott, allting gott. Det var en trevlig liten shoppingrunda med kaffe och kaka. Jag kom undan med en röd näsa och isbitar till fötter. Nu ska jag sova, jobbet kallar tidigt i morgon bitti. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0