långt ner i halsen II.

Det kunde man väl ha gett sig fan på. Indianmedicinen jag fick av killen på hälsokostaffären igår var bara buffel och båg. Eller så var det helt enkelt för sent. Vaknade i natt med något som kändes som en decimeter långt öppet sår i halsen. Så fort jag hostade ilade smärtan genom kroppen. Mamma sa att jag har legat och stönat lite småkonsigt hela natten. Haha! Nåja. Jag fick sjukskriva mig från jobbet idag, första gången sen jag började. Första gången på 8 månader alltså. Vissa kanske tänker "vad skönt att ligga hemma i soffan och chilla". Men INTE jag. Nej fy, klockan slog nyss lunch och jag har redan myror i brallorna. Var på Apoteket nyss i hopp om att kunna lindra min smärta. Tanten sa att jag skulle köpa ett par halstabletter som heter Zyx. Smakar mint och är rätt starka. Schysst tänkte jag, men tanten hade glömt berätta att tabletterna kunde ha viss lokalbedövande förmåga. Så nu sitter jag här i soffan utan känsel i munnen och med håret på sned. Försöker trycka i mig lite Fjällfil och crunchy men blir lite kaka på kaka när jag inte riktigt känner om jag har mat kvar i munnen. Så tack Lillemor för att vi diskuterade halvsidesförlamningar igår. Nu vet jag hur det känns. Lite grann i alla fall. När jag dricker vatten är det små droppar som inte riktigt hittar rätt väg så snart kommer jag sitta i en vattenpöl. Nej fy, nu ska överdosera Ipren och hoppas att jag återuppstår som en ny, bättre version av mig själv om ett par timmar.


Kommentarer
Postat av: Littlemother

Hahahaha men fyfan va illa, ta gärna bilder dock.. :)

2010-04-15 @ 13:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0