hurra hurra hurra för mamma idag.



Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti i hundrade åååår! Idag fyller vår kära mor år. I morse fick hon kaffe på sängen och sång innan jag skulle till jobbet. Hennes spontana reaktion var : - "Va fan väcker ni mig så tidigt för?!" Men sen sken hon upp som en sol när hon öppnade sitt morgonpaket och såg att det låg ett tv-spel där i. Så medan jag arbetade satt mor och bror och nötte God of war. Efter en skön dag på jobbet kom jag hem till mammas underbara hjortronmarängtårta. Mm mm mumma!! Och nu på kvällskvisten har vi avnjutit en liten gourmetmiddag i form av entrecôte med hemmagjord bearnaisesås och vitlökspotatis. I sällskap av en flaska Masi Campofiorin. Mycket bättre kan man inte ha det. Skärtorsdag är det ju också. Och 1:a april såklart. Trodde jag hade klarat mig undan blåsningar men så ringde en väldigt nervös Linda Dahlgren upp mig för en liten stund sen. Hon lämnade ett röstmeddelande om att hon hade en brådskande nyhet att berätta. Så jag ringer upp, nyfiken som en liten femåring inför julafton. Redan här skulle man väl ha anat oråd men eftersom jag är så godtrogen var jag enbart nyfiken. Hon frågade vad jag skulle göra den 28.e juli i sommar. Och jag svarar att jag förhoppningsvis har semester. Var på hon frågar om jag skulle vilja vara hennes brudtärna. Jag blev så glad att jag började gråta och tänka på fina klänningar. Men sen slog det mig och jag skriker uppgivet : - "Är det första april idag?" Hahaha, det var roligt. Men nu vet du i alla fall att jag mer än gärna är brudtärna!

Nu blir det en film och lite ost och kex. I morgon väntar gym och jobb. Glad påsk på er!

   

   


Kommentarer
Postat av: Anton Awesome

Det "has been brought to my attention" att du är jävla stekare! Tycker alltid du äter nå glassig middag, var dag känns det som! När fan åt du blodpuddig senast? Äter du ens husmanskost?

2010-04-02 @ 15:43:33
URL: http://antonawesome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0