vansinne



Igår morse ringde mitt alarm 06.00. Herre min jösses. Kändes som jag hade ett ton grus i ögonen som jag fick skotta ur dem innan jag tog mig ur sängen. Men varför ringde då min klocka så inni helvetes tidigt en lördag morgon? Jo, dagens mission var att åka till Barkarby och säkra en ny tv på Elgigantens mellandagsrea! Den startade kl 07.00 och vi tänkte att det var bäst att ta det säkra före det osäkra och vara där i tid. Vår beräknade ankomst skulle vara 07.12. Alldeles lagom tyckte jag. Men tydligen inte busschauffören. Han tyckte vi skulle vara där lite senare. Så han körde ner i ett dike. Jahapp, där försvann vår tv tänkte jag. Men chauffören lyckades styra upp situationen och lämnade av oss endast en kvart efter tidsschema. Jag hade däremot inte haft med i mina kalkuleringar att folk i själva verket sovit på parkeringen för att komma först in i butiken. SINNESSJUKT!! Vi kom fram halv 8 på en lördag morgon och fick stå i kö i nästan en timma för att ta oss in i affärjäveln. i 10 minusgrader. Utan täckbyxor. Har inte köpt några för det ska ju inte finnas snö i Stockholm. Tjena! Ja, åter till kön. När vi står i denna huttrande folkmassa dör mitt hopp angående tv:n än en gång då varenda enda jävel som kommer ut ur affären har en likadan på sin vagn. Så när vakten väl släpper in oss springer vi i vild panik i ungefär 3 sekunder tills vi inser att de har ungefär 100.000 stycken tv-apparater de vill bli av med. Tacka gud för MEGASTORE. Vi bar glatt detta 25-kilos paket genom kassan. Snodde en IKEA-vagn och släpade det över den isiga parkeringen. Tryckte in oss i bussen och hoppade av i Kista för att byta till tunnelbana. Spände armmusklerna och skjutsade den uppför rulltrappan och in i vagnen. Skuttade upp igenom trapphuset. Nu står den här. Den nya fina tv:n. Och ikväll ska vi kolla in tredje säsongen av Californication på den. Boo-ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0