krokofanter och aladåb...

Sådär. Då var man tillbaka i verkligheten. Home sweet hooome säger jag bara. Det var tungt att bära hem allt vi fyndat på taxfreen. Vår korta visit till grannlandet Finland var mycket lyckad. Förutom att jag och mamma var de enda som inte ramlade in i facken, finska vinalkis-tanter, finska vinalkis-gubbar, tjocka PRO-medlemmar eller storbystade zigenare (vi lyckades ju iofs roa oss på egen hand). Eller det faktum att vi bokat in oss på en mysig JULBORDSkryssning och själva julbordet var kattpiss! Finnar kan ju tydligen INTE laga mat. När morsan lastade på ett berg av något som hette ALADÅB höll jag på att smälla av. Till råga på allt var det svinkallt i lokalen. Men vi höll god min. Ölen var ju gratis. På egen tappkran dessutom. Jag fick i mig ett par sillbitar och lite hjort. Smakade på julskinkan som uppenbarligen enbart bestod av en massa E153 och skit och tappade modet helt. För att senare hitta igen det när jag insåg att det fanns en hel skål med krokofanter på dessert-bordet. Då blev Mika glad igen och sken upp som en sol. Detta likamed extraordinärt shoopingmode! Vi hann med tre vändor inne bland alla smink/parfym/sprithyllor. Och som mamma alltid sagt: - Pengar är runda för att rulla. Oj oj, vad jag tog henne på orden! Clinique-tvål, ögonskugga, concealer. Clarins-läppglans. Dior-mascara. Nu börjar jag få ångest... Färgschampoo och balsam. En platta bärs. Lite vin. Lite sprit... Och så hittade jag en sinnessjukt cool 80-tals ovesize tröja/t-shirt på Weekday igår...

 GOD JUL MIKA!

   

   

Kommentarer
Postat av: anne

åh jag vill åka på kryssning med dig någångång!! SOOON

2009-12-11 @ 07:52:16
URL: http://flattering.blogg.se/
Postat av: Jennifer Sundin

Ett stycke skjutgalen Pia tycker jag mig skymta på en bild! Inte illa, inte illa!

2009-12-11 @ 14:42:55
URL: http://jennifersundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0